Bedankt voor je inschrijving

/
Bedankt voor je inschrijving

Welkom bij Tandartspraktijk Hoefstraat

Het team van Tandartspraktijk Hoefstraat heet u van harte welkom in onze praktijk. Binnenkort volgt uw eerste afspraak. In deze brief geven wij aan wat belangrijk is voor dit eerste bezoek en wij informeren u over onze werkwijze.

De eerste afspraak

Uw eerste afspraak is in feite een (wat uitgebreidere) controle en tevens een kennismaking. Na de controle wordt uw huidige gebitssituatie met u besproken en wordt er, indien nodig, een behandelplan opgesteld. Ook bespreken we uw persoonlijke wensen en/of klachten.

Wat heeft u nodig voor het eerste bezoek

Met het dossier van uw vorige tandarts krijgen we een goed beeld van uw gebitssituatie door de jaren heen. In verband met de privacywetgeving dient u zelf uw dossier op te vragen.

Uw vorige tandarts kan het dossier inclusief (recente) röntgenfoto’s rechtstreeks naar onze tandartspraktijk sturen. Dit kan per post of per e-mail: info@tandartspraktijkhoefstraat.nl.

Verder hebben wij ten behoeve van onze administratie uw zorgpas en een geldig identiteitsbewijs (of rijbewijs) nodig.

Ons team

Het team van Tandartspraktijk Hoefstraat bestaat uit een tandarts, een mondhygiëniste, een klinisch prothesetechnicus, een preventie-assistente en tandartsassistenten. Wij streven ernaar om uw afspraken zo veel mogelijk bij de behandelaar van uw voorkeur in te plannen. Onze mondhygiëniste en preventie-assistente dragen bij aan het optimaliseren van uw mondhygiëne. Zo kunnen problemen aan uw tandvlees en/of gebit zo veel mogelijk worden voorkomen.

Spoed

  • Bij spoedklachten willen wij u graag dezelfde dag nog helpen. Dit kan, mits u vroeg in de ochtend contact opneemt per telefoon: 013-2083380.
  • Bij ernstige spoedklachten buiten onze openingstijden, zoals nabloedingen of trauma’s, kunt u contact opnemen met de ‘Tandartsenpost Tilburg’. Deze is bereikbaar op nummer: 0900-9990909.

Annulering

Bij verhindering verzoeken wij u om uw afspraak minimaal twee werkdagen van te voren te annuleren. Dan kunnen wij de voor u gereserveerde tijd gebruiken om andere patiënten te helpen.

Annulering

Voor een makkelijke en snelle verwerking sturen wij de tandartsnota’s rechtstreeks door naar uw zorgverzekeraar via het factureringsbedrijf Anders (www.mijnandersnota.nl). Een rekening van een eventuele eigen bijdrage ontvangt u thuis. Wanneer u alleen een basis(zorg-)verzekering heeft (u heeft dan dus géén aanvullende tandartsverzekering), dan kunnen wij uw nota niet doorsturen naar uw zorgverzekeraar. In dat geval dient u de nota direct na de behandeling te voldoen aan de balie. Dit kan alleen per PIN.